Nyomtatás

Hűtőfolyadék szintjének csökkenése

Legfőbb okok:

  1. Alacsony nyomás a hűtőben
  2. Alacsony nyomás a hőcserélőben
  3. Alacsony nyomás a tágulási tartályban
  4. Hűtőfolyadék szivárog az alacsony nyomású ​összekötőcsöveken és a tömlők kötésein
  5. A vízszivattyú tömítése megsérült
  6. A vízszivattyú házának tömítőgyűrűje megsérült
  7. A hengerfej feszítőcsavarjai nincsenek eléggé meghúzva (hosszú idejű egyhelyben állás közben hideg motorral, szivárgó hűtőfolyadék jelenik meg a hengerfejen és a motorblokkon, továbbá hűtőfolyadék kerülhet a motorolajba)
  8. A hengerfej tömítésén szökik a nyomás
  9. A hűtőfolyadék szivárog a hengerköpeny vakdugóján

 


 

Javaslatok

 

 
  • Ha hűtőfolyadék szivárog a főhűtőből, a hőcserélőből vagy a hengerköpeny vakdugóin keresztül, nem szükséges azonnal drasztikus lépéseket tenni, szétszerelni a hűtőt vagy kiszerelni a vakdugókat és kijavítani a szivárogási helyeket. Legtöbb esetben elegendő speciális szerek alkalmazása:  Stop Leak hűtőhöz.
    Valamelyik termék hozzáadásával a hűtőfolyadékhoz és a jármű rövid idejű működtetésével teljesen kijavíthatók a 0,9 mm átmérőnél nem nagyobb szivárgási helyek, használat közben. 
     
  • Ha szökik a nyomás a tágulási tartályból vagy megsérült a vízszivattyú tömítése, a vízszivattyú házának tömítőgyűrűje vagy a hengerfej tömítése, akkor a sérült alkatrészeket ki kell cserélni.
     
  • Ha szivárog a hűtőfolyadék az alacsony nyomású összekötőcsövek kötésein vagy a hengerfej tömítésén keresztül, meg kell húzni (vagy ki kell cserélni) a szorítógyűrűket és a hengerfej feszítőcsavarjait.