A hajtótengely „morog”, zaj hallatszik a differenciálműből

Főbb okok:

  1. Alacsony az olajszint
  • Megsérült a fogazott hajtótengely tömszelencéje.
  • Megsérültek a féltengelyek tömszelencéi.
  • Elszennyeződött vagy megsérült a légbeszívó.
  • Laza szerelvény miatt eltömődött a töltőnyílás vagy a leeresztő furat.
  • Szivárgás a differenciálmű burkolatán.
  • Megsérültek a tömítések.
  1. Szennyezett váltóolaj  
  • Az olaj nagy mennyiségű nedvességet és/vagy szennyeződést tartalmaz.
  1. Meghibásodott a sebességváltó áttétel vagy a differenciálmű.
  • Túl nagy a rés a fogazott hajtótengely csapágyainál.
  • A fogaskerekek nincsenek megfelelően beállítva vagy elhasználódtak.
  • A bolygókerék nehezen forog a tengelyen.
  • Karcolások a bolygókerék működési felületén.
  • Beragadnak a differenciálmű fogaskerekei vagy féltengelyei.
  • Nem megfelelő a rés a differenciálmű fogaskerekeinek fogai között.
  1. Elhasználódtak a féltengelycsapágyak.
  2. Elkopott a szélső fogaskerekek bordás csatlakozása.
  3. Eldeformálódtak a féltengelyek vagy nem megfelelő a járásuk.
  4. Kilazultak a sebességváltó forgattyúházának leszorító csavarjai, kilazult vagy imbolyog a hajtókar anyája vagy a tányérkerék.


Javaslatok

  1. A jármű üzemeltetése alacsony váltóolaj szint mellett túlmelegedéshez és a sebességváltó és a differenciálmű csapágyainak és fogaskerekeinek tovább kopásához vezet. A hajtótengely elhasználódásától erősödő zaj (morajlás) hallható a különböző üzemmódokban. Ajánlatos először megjelölni és megszüntetni a szivárgás okát az ilyen hibák javításához. Ha a szivárgást a fogazott hajtótengely és a féltengelyek tömszelencéinek rugalmatlansága és nem kritikus kopása okozza, ajánlatos az olajszivárgás megszüntetésére szolgáló Atomex váltóolaj-szivárgás tömítőt adagolni a váltóolajhoz. Ez visszaállítja a tömszelencék rugalmasságát és megszünteti a szivárgást. Ha a szivárgást a légbeszívó sérülése, a dugók hézaga, a tömítések sérülése vagy a differenciálmű fedelének hézaga okozza, akkor a hibák cserével és javítással orvosolhatók. A szivárgás okának megszüntetése és a normál mennyiségű olaj betöltése után ajánlatos adagolni sebesség-váltóhoz való XADO Revitalizant® termékből az elkopott csapágyak és fogaskerekek helyreállításához.

Megjegyzés: Jelentős, akár extrém mértékű elhasználódás esetén, vagy ha a sebességváltóhoz való XADO Revitalizant® termék alkalmazása 3-5 ezer km megtétele után sem hozott kellő eredményt, akkor ajánlatos még XADO Javítózsírt is adni a felmelegedett váltóolajhoz legfeljebb az olajfürdő 2%-ának arányában.

  1. A csapágyak és fogaskerekek akkor is hamar elhasználódhatnak a jármű rövid üzemét követően, ha nagy mennyiségű szennyeződés és nedvesség kerül a váltóolajba. Ebben az esetben ajánlatos lecserélni a váltóolajat a tengely belső üregének átöblítésével együtt, majd új váltóolaj alkalmazásával kezelni a kézi sebességváltót az egyik XADO Revitalizant® termékkel.
  2. A sebességváltót meghibásodás esetén ki kell cserélni: a 100%-ban elhasználódott alkatrészek cseréje és a hézagok pontos beállítása. A javított sebességváltó beállítása és a rövid bejáratási időszakot (100-300 km) követően, ha nincsenek szerelési hibák, ajánlatos kezelni a tengelyt valamely kézi sebességváltóhoz való XADO Revitalizant® termékkel, a beszerelt alkatrészek tökéletes beállításának megtartásához és a jövőbeni elhasználódás megelőzéséhez. A felsorolt helyzetekben alkalmazható, kézi sebességváltóhoz való XADO Revitalizant® termékek:
  1. A féltengely csapágyakat kritikus elhasználódás esetén ki kell cserélni. 
  2. A szélső fogaskerekek bordás csatlakozását 100%-os elhasználódás esetén ki kell cserélni.
  3. Ha kilazultak a sebességváltó forgattyúházának leszorító csavarjai, kilazult vagy imbolyog a hajtókar anyája vagy a tányérkerék, akkor megfelelő erővel meg kell őket húzni.

 

Hírek, Cikkek

Összes cikk
xado.com

Kosár

 x 
A kosár üres

Belépés

XADO Revitalizálók

Xado Katalógus

Zetor traktor

;